Профорієнтаційні тести http://www.4uth.gov.ua/trade/test/choice_trade.htm
Після відповідного навчання Ви зможете виконувати певну роботу. Але якщо б Вам довелося обирати тільки з двох можливих, то якій би Ви надали перевагу? У кожній з 20-ти пар запропонованих видів діяльності оберіть тільки один вид (а або б), знайдіть ділянку у бланку відповідей з відповідним номером (наприклад: 6а, 106) і поряд поставте знак "+". Аркуш для відповідей містить 5 колонок. Кожна колонка відповідає певному типові професії, і у ній проставлені номери з опитувальника, які належать до певного типу.
Обробка результатів:
За кожен знак "+" ставиться 1 бал. Бали кожної колонки підсумовуються, а їхня кількість визначає схильність до тієї чи іншої професії.
Після відповідного навчання Ви зможете виконувати певну роботу. Але якщо б Вам довелося обирати тільки з двох можливих, то якій би Ви надали перевагу? У кожній з 20-ти пар запропонованих видів діяльності оберіть тільки один вид (а або б), знайдіть ділянку у бланку відповідей з відповідним номером (наприклад: 6а, 106) і поряд поставте знак "+". Аркуш для відповідей містить 5 колонок. Кожна колонка відповідає певному типові професії, і у ній проставлені номери з опитувальника, які належать до певного типу.
а
|
б
|
1. Доглядати за тваринами
|
Обслуговувати машини, прилади (стежити, регулювати)
|
2. Допомагати хворим
|
Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин
|
3. Стежити за якістю книжкових ілюстрацій, художніх листівок, плакатів,
грамплатівок
|
Стежити за станом, розвитком рослин
|
4. Обробляти матеріали (дерево, тканина, метал, пластмасу й т.д.)
|
Доводити товари до споживача, рекламувати, продавати
|
5. Обговорювати зміст науково-популярних книг, статей (п'єси, концерти й
т.д.)
|
Обговорювати художні книги
|
6. Вирощувати молодняк (тварин якої-небудь породи)
|
Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні яких-небудь дій (трудових,
навчальних, спортивних)
|
7. Копіювати малюнки, зображення (або налагоджувати музичні інструменти)
|
Керувати будь-яким вантажним засобом - підйомним краном, трактором,
тепловозом і ін.
|
8. Повідомляти, роз'ясняти людям потрібні їм відомості (у довідковому
бюро, на екскурсії й т.д.)
|
Оформляти виставки, вітрини (або брати участь у підготовці п'єс,
концертів)
|
9. Ремонтувати речі, вироби (одяг, техніку), житло
|
Шукати й виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках
|
10. Лікувати тварин
|
Виконувати обчислення, розрахунки
|
11. Виводити нові сорти рослин
|
Виконувати обчислення, розрахунки
|
11. Виводити нові сорти рослин
|
Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг,
будинку й т.п.)
|
12. Розбирати суперечки, сварки між людьми (переконувати, роз'ясняти,
карати, заохочувати)
|
Розбиратися в кресленнях, схемах (перевіряти, уточнювати, упорядковувати)
|
13. Спостерігати, вивчати роботу кружків художньої самодіяльності
|
Спостерігати, вивчати життя мікробів
|
14. Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади, апарати
|
Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, забитих місцях
|
15. Художньо описувати, зображувати події, що спостерігаються або
уявляються
|
Складати точні описи, звіти про спостережувані явища, події, вимірювані
об'єкти й т.п.
|
16. Робити лабораторні аналізи в лікарні
|
Приймати, оглядати хворих, розмовляти з ними, призначати лікування
|
17. Красити або розписувати стіни приміщень, поверхню виробів
|
Здійснювати монтаж або зборку машин, приладів
|
18. Організовувати культпоходи однолітків або молодших хлопців у театри,
музеї; організовувати екскурсії, туристичні походи й т.п.
|
Грати на сцені, брати участь у концертах
|
19. Виготовляти по кресленнях деталі, вироби (машини, одяг), будувати
будинки
|
Займатися кресленням, копіювати креслення, карти
|
20. Вести боротьбу із хворобами рослин, шкідниками лісу, саду
|
Працювати на клавішних машинах (друкарській машинці, телетайпі,
складальній машині)
|
Аркуш
відповідей:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1a
|
1б
|
2a
|
2б
|
3а
|
3б
|
4a
|
4б
|
5a
|
5б
|
6a
|
|
6б
|
|
7a
|
|
7б
|
8a
|
|
8б
|
|
9a
|
|
9б
|
|
10a
|
|
|
10a
|
|
11a
|
11б
|
12a
|
12б
|
13a
|
13б
|
14a
|
14б
|
15a
|
15б
|
16a
|
|
16б
|
|
17a
|
|
17б
|
18a
|
|
18б
|
|
19a
|
|
19б
|
|
20a
|
|
|
20б
|
|
За кожен знак "+" ставиться 1 бал. Бали кожної колонки підсумовуються, а їхня кількість визначає схильність до тієї чи іншої професії.
Назва типів професії за колонками:
- "Людина - природа".
- "Людина - техніка".
- "Людина - людина".
- "Людина - знак".
- "Людина - художній образ".
Пропонуємо класифікацію професій, яка допоможе Вам
зорієнтуватися у світі професій та зробити свій вибір:
ТИП
ПРОФЕСІЇ |
ВИД
ДІЯЛЬНОСТІ |
ПРИКЛАДИ
ПРОФЕСІЙ |
Людина – природа
|
Вивчення,
дослідження, вирощування, догляд, профілактика захворювань тощо.
|
Геолог,
хімік, агроном, селекціонер, садівник, зоотехнік, зоолог, лісник, рибовод,
птахівник, інженер-океанолог, біолог, геофізик, ветеринарний лікар,
дресирувальник диких тварин.
|
Людина – художній образ
|
Художнє
відображення дійсності, створення образів, відтворення, проектування,
моделювання тощо.
|
Архітектор,
артист, скульптор, художник, реставратор, письменник, кінорежисер, дизайнер,
модельєр, ювелір, маляр, вишивальниця перукар, кулінар, фотограф тощо.
|
Людина – техніка
|
Створення,
монтаж, складання, управлінні експлуатація, ремонт тощо.
|
Електрослюсар,
водій, токар, електрик, шахтар, монтажник, фрезерувальник, газозварник, ткач,
металург, прядильниця, машиніст будівельник тощо.
|
Людина – знакова система
|
Обчислення,
підрахунки, упорядкувань збирання, аналіз та зберігання інформації, виконання
креслень, переклади текстів тощо.
|
Бухгалтер,
економіст, кресляр, оператор, конструктор, телеграфіст, перекладач, топограф,
математик, програміст, друкарка, бібліотекар тощо
|
Людина –людина
|
Виховання;
навчання; управління; побутове, інформаційне, медичне, правове обслуговування
тощо.
|
Вчитель,
лікар, міліціонер, адвокат, офіціант, стюардеса, екскурсовод, адміністратор,
кореспондент, продавець, тренер тощо
|
Немає коментарів:
Дописати коментар