Узгоджено
Календарне планування уроків української мови
на 2011-2012 н. р.
10 клас (профільний)
140 годин (4 години на тиждень )
Учитель_______________________________
Програма: Українська мова. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям, профіль – українська філологія. Профільний рівень / Укладачі: л.І.Мацько О.М.Семенюк – К.: Грамота, 2011.
Підручник: Українська мова: підручник для 10 кл. загальноосвіт. Навч. Зал. З навчанням укр.. мовою: профіль. Рівень/ М.Я. Плющ, В.І.Тихоша, С.О.Караман, О.В. Караман. – К.: Освіта, 2010.
1 семестр
№ п/п
|
Зміст програмового матеріалу
|
Кільк. годин
|
Дата
|
1
|
Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні
Основні функції мови. Причини звуження функцій мови.
|
1
| |
2
|
Мова та держав. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в Україні. Мовний „суржик”, його причини
|
1
| |
3
|
Зв. м. № 1. Офіційне й неофіційне, публічне й непублічне мовленнєве спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування
|
1
| |
4
|
Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Українська мова в колі слов’янських мов. Ознаки самобутності укр. мови. Спільні й відмінні риси укр. м. поряд з іншими слов’ян. мовами
|
1
| |
5
|
Стилістика й культура мовлення. Культура усного й писемного мовлення, питання культури мовлення в оцінці громадських діячів, учених, письменників.
|
1
| |
6
|
Зв. м. № 2. Особливості аудіювання, говоріння, читання й письма. Мовленнєва тактика
|
1
| |
7
|
Поняття про колорит мовлення. Словник-довідник з культури української мови
|
1
| |
З історії розвитку української мови
| |||
8
|
Основні етапи формування й розвитку укр. нац. мови. Поява писемності в східних слов’ян. Створення слов. алфавіту. Кирило й Мефодій, їхня роль у становленні слов. писемності
|
1
| |
9
|
Короткі відомості з історії укр. писемності. „Граматика” Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643)
|
1
| |
10
|
Сучасний український алфавіт. Особливості розвитку української мови на сучасному етапі
|
1
| |
Сучасна укр. літ. мова як вища форма існування нац. мови
| |||
11
|
Форми існування мови (загальнонародна, літ., просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго)
|
1
| |
12
|
Поняття про укр. літ. мову та її діалекти. Діалекти як історична база літ. мов. Український мовний сленг
|
1
| |
13
|
Зв. м. № 3. Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця й слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок
|
1
| |
14
|
Стилістика й культура мовлення. Поняття про стилістичну систему української мови
|
1
| |
15
|
Контрольна робота з теми (1) „Мова як суспільне явище.
З історії розвитку укр. мови. Сучасна укр. літ. мова”. Тести
|
1
| |
Фонетика укр. літ. мови як учення про її звукову систему
| |||
16
|
Місце фонетики та орфоепії в системі мови. Короткі відомості з історії української фонетики
|
1
| |
17
|
Основні фонетичні одиниці укр. мови: звук, склад, фонетичне слово, фраза
|
1
| |
18
|
Звук мовлення й фонема. Особливості реалізації фонеми в мовленні. Інваріант, позиційний варіант фонеми
|
1
| |
19
|
Позиційні чергування приголосних звуків. Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні й словотворенні
|
1
| |
20
|
Чергування [о] та [е] з [і], чергування [о] та [е] з нулем звука. Чергування [о] з [е] після ж, ч, ш, дж та [й]. Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с]. Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі(зо).
|
1
| |
21
|
Асимілятивні, дисимілятивні процеси, подовження, спрощення в групах приголосних. Приставні приголосні. Метатеза
|
1
| |
22
|
Стилістика й культура мовлення. Стилістичні засоби фонетики. Милозвучність укр. мови. Правильна артикуляція й дикція
|
1
| |
23
|
Ритмомелодика живого мовлення, художнього мовлення. Використання орфоепічного словника
|
1
| |
24
|
Зв. м. №4. Монологічне й діалогічне мовлення. Особливості монологічного мовлення в різних сферах спілкування. Виступ на зборах, семінарах, конференції
|
1
| |
Українська орфоепія
| |||
25
|
Основні норми сучасної літ. м. Особливості вимови голосних, деяких пригол. зв. та їх сполучень. Повноголосся як одна з основних характеристик укр. м. Вимова слів з апострофом
|
1
| |
26
|
Соціолінгвістичні чинники, що впливають на вимову людини. Основні джерела нормативного мовлення. Причини відхилення від орфоепічних норм. Територіальні варіанти літ. вимови
|
1
| |
27
|
Вимова деяких граматичних форм. Особливості вимови імен та по батькові. Інтонаційні особливості укр. мовлення. Смисло – розрізнювальна функція інтонації
|
1
| |
28
|
Наголос в укр. мові, його види. Паралельне наголошування. Тенденції укр. мовлення на сучасному етапі
|
1
| |
29
|
Зв. м. № 5. Бібліографія. Анотація. Ділові папери. Звіт про виконану роботу
|
1
| |
30
|
Контрольна робота з теми (2) „ Фонетика. Орфоепія”. Тести
|
1
| |
31
|
Аналіз тестових завдань. Контрольне аудіювання
|
1
| |
Українська графіка й орфографія
| |||
32
|
З історії становлення укр. графіки й орфографії. Основні принципи орфографії. Характеристика написань за цими принципами
|
1
| |
33
|
Правопис літер, що позначають ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів
|
1
| |
34
|
Позначення м’якості приголосних на письмі літерами ь, я, ю, є, і; сполучення йо, ьо. Складні випадки правопису знака м’якшення. Складні випадки правопису апострофа
|
1
| |
35
|
Уживання великої літери. Лапки у власних назвах
|
1
| |
36
|
Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів. Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ
|
1
| |
37
|
Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення слів. Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження. Історичний коментар до різних мовних явищ
|
1
| |
38
|
Зв. м. 6. Усний твір-роздум на морально-етичну тему. Контрольне читання тексту мовчки
|
1
| |
39
40
|
Зв. м.№ 7, 8. Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему
|
2
| |
41
|
Стилістика й культура мовлення. Основні орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної норми. Нововведення в українському правописі
|
1
| |
42
|
Орфографічний аналіз слів. Редагування тексту з орфографічн. помилками. Використання орфографічного словника для перевірки написання слів та їх форм. Словник іншомовних слів
|
1
| |
43
|
Контрольна робота з теми (3) „Українська графіка й орфографія”. Тестові завдання
|
1
| |
44
|
Зв. м. № 9. Аналіз контрольного твору й тестових завдань
|
1
| |
Лексикологія укр. мови як учення про лексичний склад
| |||
45
|
Слово як основна одиниця мови. Ознаки слова. Лексичне значення слова. Слово та поняття. Системні відношення
|
1
| |
46
|
Семасіологія як учення про значення слів і виразів
|
1
| |
47
|
Багатозначні й однозначні слова. Пряме й переносне значення (метафора, метонімія, синекдоха). Омоніми, їх види. Поняття про пароніми
|
1
| |
48
|
Зв. м. № 10. Основні аспекти культури мовлення. Комунікативні ознаки мовлення.
Синоніми та їх види. Синонімічний ряд. Антоніми та їх види.
|
1
| |
49
|
Стилістика й культура мовлення. Лексичні норми. Вживання слова відповідно до його лексичного значення. Використання тлумачного словника
|
1
| |
50
51
|
Зв. м. № 11, 12. Усний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням
|
2
| |
52
|
Стилістично забарвлені лексичні засоби мови. Поняття про конотацію. Оцінна лексика. Експресивна лексика
|
1
| |
53
|
Лексика української мови за походженням. Власне українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських і східнослов’янських мовних спільностей
|
1
| |
54
55
|
Зв. м. № 13, 14. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (письмово)
|
2
| |
56
|
Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Причини та джерела лексичних запозичень. Кальки. Варваризми. Стилістика й культура мовлення. Словник іншомовних слів
|
1
| |
57
|
Контрольний диктант.
|
1
| |
58
|
Поняття про старослов’янську мову, її ознаки. Стилістика й культура мовлення. Стил. роль старослов’янізмів у мовленні
|
1
| |
59
|
Контрольна робота з теми (4) „Лексикологія”. Тестові завдання
|
1
| |
60
|
Лексика української мови за сферою її використання, стилістичною диференціацією. Загальновживані слова. Лексичне багатство діалектної лексики. Етимологія
|
1
| |
61
|
Зв. м. № 15. Аналіз контрольних робіт (переказу, диктанту, тестових завдань)
|
1
| |
62
|
Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми. Специфічно професійна лексика Терміни. Наукова лексика. Канцеляризми. Штампи.
|
1
| |
Стилістика й культура мовлення. Стилістичне використання діалектизмів, просторічної лексики ...Робота з діалектним словником
|
Немає коментарів:
Дописати коментар